wymiana turbiny - czy bedzie pasować.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sajmer
    Classic
    • 2005
    • 20

    wymiana turbiny - czy bedzie pasować.

    Zamieszczone przez daroo
    Zamieszczone przez lec
    seryjny jest jaki jest, a chce zeby bylo lepiej. Tymek chyba znasz wady i zalety seryjnego. Jego jedyna zaleta jest to ze juz bym w aucie ;D
    zafunduj sobie sportowa wkladke KN albo PIPERCROSS pasuje w istniejace gniazdo, i po sprawie natomiast moja priw rada nie zakladaj bawelny.obilo mi sie o uszy ze diesle tego nie toleruja na dluzsza mete 8)
    ktora na dzien dobry zabierze mu 10Nm :szeroki_usmiech - wiem, bo miałem :P

    [ Dodano: Czw 29 Lis, 07 23:42 ]
    Zamieszczone przez lec
    seryjny jest jaki jest, a chce zeby bylo lepiej. Tymek chyba znasz wady i zalety seryjnego. Jego jedyna zaleta jest to ze juz bym w aucie ;D
    wydaje mi sie ze darzysz do rzezby w materiale nietrwalym, organicznym :roll: ale Twoja małpa, Twoj cyrk :szeroki_usmiech :wink:


    IMHO bez sensu i nic Ci to nie da wymiernego :idea:
  • gima
    Drive
    • 2005
    • 48

    #2
    wymiana turbiny - czy bedzie pasować.

    Prosba o pomoc. Mam mozliwosc zakupu turbiny o nr 038 253 016 SV 300. Czy to jest turbina od 130ps? Czy uda sie ja zamontowac do silnika bxe (105ps)? Czy ewentualne przerobki sa trudne i na co zwrocic uwage. Dzieki za pomoc.
    1,9 TDI Octavia II DSG

    Komentarz

    • Sieniu
      Classic
      • 2007
      • 36

      #3
      co do turbo to wiem jedno ze tylko wersia od 150PS sie rożni a wszystkie inne turbo sa takie same w 1.9TDI wiec moze to byc nawet turbo od modelu 2.5TDI ale nie jestem pewnien--------------Pozdro

      Komentarz

      • tmw
        Ambiente
        • 2005
        • 122

        #4
        A nie jest tak ze BXE i BKD (OII) maja turbo razem z kolektorem a reszta (wiekszosc) ma osobno ? Dlatego wymiana turbo w OII na cos wiekszego to wieksza zabawa ...
        PZDR
        Tomek

        Komentarz

        • Sieniu
          Classic
          • 2007
          • 36

          #5
          Wiesz nie wiem dokładnie ale napewno jesli w O1 załozysz Turgo od passata lub A6 Ktore ma silnik 2.5 i 150PS to do pełni szczescia bedzie ci tylko brakowac dolotu nowego kulera i 150 kucy jest twoich

          Komentarz

          • gima
            Drive
            • 2005
            • 48

            #6
            No dobra panowie, a moze ktos wie konkretnie pasuje bez przerobek czy nie? Ta co jest do kupienia jest razem z kolektorem.
            1,9 TDI Octavia II DSG

            Komentarz

            • DGW
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 2330

              #7
              Zamieszczone przez Sieniu
              co do turbo to wiem jedno ze tylko wersia od 150PS sie rożni a wszystkie inne turbo sa takie same w 1.9TDI
              więc musisz się jeszcze dokształcić bo wprowadzasz wszystkich w błąd

              [ Dodano: Czw 26 Lip, 07 16:45 ]
              Wiesz nie wiem dokładnie ale napewno jesli w O1 załozysz Turgo od passata lub A6 Ktore ma silnik 2.5 i 150PS to do pełni szczescia bedzie ci tylko brakowac dolotu nowego kulera i 150 kucy jest twoich
              o jakiej Ty turbinie piszesz bo chyba znów coś Ci się pomerdało

              [ Dodano: Czw 26 Lip, 07 16:46 ]
              Zamieszczone przez tmw
              A nie jest tak ze BXE i BKD (OII) maja turbo razem z kolektorem
              tak to jest prawda i większość ma właśnie taki układ
              NFPNorth-West
              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
              WARSZTAT www.dsize.pl
              ->
              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

              Komentarz

              • jaro4444
                Rider
                • 2006
                • 508

                #8
                Zamieszczone przez gima
                038 253 016 SV 300.
                Prawidłowy nr powinien wyglądać tak:
                038 253 016 ... - turbo do ALH/ASV/AHF - Garet GT1749V
                038 253 016 F (?) - turbo do ASZ 130 KM - Garet GT1749VA
                038 253 016 G - turbo do ARL 150 KM - - Garet GT1749VB
                038 253 016 Q - Ibiza Cupra TDI BPX 163 KM (chyba).

                Jeśli już brać do BXE to turbo od ARL albo BPX (ta sama turbina tylko różne położenie wyjścia ze ślimaka części zimnej - jak się go przekręci o 90 stopni to te same turbiny.

                Pasują P&P do BXE. :szeroki_usmiech
                Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                Komentarz

                • DGW
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 2330

                  #9
                  Zamieszczone przez tmw
                  Dlatego wymiana turbo w OII na cos wiekszego to wieksza zabawa ...
                  a to dlaczego przecież to jest taka sama zabawa jak w O1


                  gima, czy sprzedający nie wie od czego sprzedaje część ??????
                  NFPNorth-West
                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                  WARSZTAT www.dsize.pl
                  ->
                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                  Komentarz

                  • gima
                    Drive
                    • 2005
                    • 48

                    #10
                    gima, czy sprzedający nie wie od czego sprzedaje część ??????[/quote]

                    No wlasnie nie wie, mowi ze kupil do swojej 110ps ale nie pasowala i teraz sprzedaje. Dysponuje tylko nr.
                    1,9 TDI Octavia II DSG

                    Komentarz

                    • jaro4444
                      Rider
                      • 2006
                      • 508

                      #11
                      Niech poda oznaczenie Gareta albo KKK. Powiemy co to za cudo
                      Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                      Komentarz

                      • tmw
                        Ambiente
                        • 2005
                        • 122

                        #12
                        Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                        a to dlaczego przecież to jest taka sama zabawa jak w O1
                        I tak i nie - w przypadku OI czesc turbin np ASZ (z tego co wiedze) kolektor ma osobno wiec mozna pokusic sie o przykrecenie czegosc wiekszego niz ori z ASZ.
                        W przypadku BKD, w ogole TDI w OII, problemem jest kolektor.

                        ps. od razu uprzedzam, ze jesli chodzi o wymiane turbiny to jestem teoretykiem

                        [ Dodano: Czw 26 Lip, 07 17:19 ]
                        Zamieszczone przez jaro4444
                        Pasują P&P do BXE. :szeroki_usmiech
                        A do BKD tez cos pasi P&P ??
                        PZDR
                        Tomek

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #13
                          Zamieszczone przez tmw
                          I tak i nie - w przypadku OI czesc turbin np ASZ (z tego co wiedze) kolektor ma osobno wiec mozna pokusic sie o przykrecenie czegosc wiekszego niz ori z ASZ.
                          nie mam pojęcia gdzie Ty to widzisz ale na 100000000% w ASZ jest turbina razem z kolektorem tak jak w większości TDI. Wyjątkiem jest TYLKO AGR gdzie jest właśnie oddzielnie jak i jest inne sterowanie turbiną
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          • jaro4444
                            Rider
                            • 2006
                            • 508

                            #14
                            Zamieszczone przez tmw
                            ps. od razu uprzedzam, ze jesli chodzi o wymiane turbiny to jestem teoretykiem
                            Więc wybacz ale nie pierdziel głupot :P

                            Wszystkie Octavie I TDI mają turbiny zintegrowane z kolektorem poza AGR!!!

                            Nieważne czy to AHF, czy też ALH, ASV, ASZ!!!

                            Róznią się też rodzajem sterowania - AGR ma zawór upustowy, pozostałe VTG z podciśnieniowym sterowaniem, różnią się położeniem wyjść, rożnią się też tym czy są na opaski czy szybkozłączki.
                            Ale WSZYSTKIE są zintegrowane POZA AGR !!! :diabelski_usmiech
                            Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                            Komentarz

                            • DGW
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 2330

                              #15
                              Zamieszczone przez tmw
                              A do BKD tez cos pasi P&P ??
                              na dzień dzisiejszy wymieniałem tylko ori na ori ale za niedługo coś się może skleci to dam znać.
                              Informacyjnie: do BKD szły dwa rodzaje turbawek
                              tzn. są praktycznie takie same ale różnią się końcowym numerem ......19A i 14F (chyba F bo nie pamiętam)

                              [ Dodano: Czw 26 Lip, 07 17:47 ]
                              jaro4444, to mnie zaskoczyłeś bo wydaje mi się że w AGR jest kolektor oddzielnie
                              NFPNorth-West
                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                              WARSZTAT www.dsize.pl
                              ->
                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                              Komentarz

                              • jaro4444
                                Rider
                                • 2006
                                • 508

                                #16
                                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                to mnie zaskoczyłeś bo wydaje mi się że w AGR jest kolektor oddzielnie
                                Masz racje ops: Jest to wyjątek od reguły...
                                Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                Komentarz

                                • KruPin
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 517

                                  #17
                                  038 253 016 SV 110, to spręzarka od ASZ (Ibizy 6L) firmy KKK, wiec moze to jakis produkt tejze firmy? :roll:
                                  Forum Leasing.pl

                                  Komentarz

                                  • Purchawa
                                    Admin
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 8007

                                    #18
                                    Moze to cos rozjasni. :idea:
                                    Sprezarki od 2,0 nie pasuja do 1,9 z prostej przyczyny. Inaczej sa rozlozone kanaly wydechowe i mocowanie kolektora wydechowego!
                                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                    STOP ECO-TERRORISM!

                                    Komentarz

                                    • DGW
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 2330

                                      #19
                                      Piotrek ale o co chodzi :niewiem
                                      bo chyba tu nikt nie chciał zakładać nic od 2.0 do 1.9 lub na odwrót :wink:

                                      albo ja czegoś nie doczytałem albo chłopie musisz wziąć urlop jeszcze przed wrześniem :lol: :wink:

                                      [ Dodano: Czw 26 Lip, 07 22:37 ]
                                      chyba że to tak ogólnie, informacyjnie :?:
                                      NFPNorth-West
                                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                      WARSZTAT www.dsize.pl
                                      ->
                                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                      Komentarz

                                      • Purchawa
                                        Admin
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 8007

                                        #20
                                        Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                        chyba że to tak ogólnie, informacyjnie
                                        Grzesiu, oczywiscie ze tak ogolnie informacyjnie.
                                        Zamieszczone przez tmw
                                        A nie jest tak ze BXE i BKD (OII) maja turbo razem z kolektorem a reszta (wiekszosc) ma osobno ? Dlatego wymiana turbo w OII na cos wiekszego to wieksza zabawa ...
                                        Zamieszczone przez tmw
                                        W przypadku BKD, w ogole TDI w OII, problemem jest kolektor.
                                        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                        STOP ECO-TERRORISM!

                                        Komentarz

                                        • gima
                                          Drive
                                          • 2005
                                          • 48

                                          #21
                                          Nastepny problem, mam tez do kupienia turbo o takim numerze: 03G 253 019 k ale z tego co widze w etce to to nie jest do silnika bxk. Czy ktos moze wie jaka jest szansa ze bedzie pasowac?

                                          [ Dodano: Pią 27 Lip, 07 08:24 ]
                                          Chodzilo mi o silnik bxe oczywiscie.
                                          1,9 TDI Octavia II DSG

                                          Komentarz

                                          Pracuję...